با تلاشهای بی حد و حصر کشورهای غربی و حامیان عرب انها در جهت شکل دادن یک اتحاد فراگیر بین شورشیان ضد نظام سوریه چنین به نظر می رسد که معادلات جدیدی در منطقه و بالاخص در سوریه در حال شکل گیری است.

اولا انها به این نتیجه رسیده اند تا مادامی که نیروهای اپوزیسیون به یک وحدت فراگیر دست نیافته اند پیروزی انها امری دور از دسترس است و حتی در صورت پیروزی نیروهای شورشی, جنگی دیگر بر سر قدرت و تقسیم ان بین انها شکل خواهد گرفت.

از طرفی اعراب نمی توانند به امید اقدام به جنگ متحد دیگر خود یعنی ترکیه با سوریه به انتظار بنشینند. زیرا ترکیه شدیدا به منابع انرژی ایران و سوریه محتاج است و در صورت بروز جنگ بین ترکیه و سوریه این موضوع نه تنها به مشکلی لاینحل برای ترکیه مبدل خواهد شد بلکه منافع استراتژیک و بلند مدت ترکیه نیز به خطر خواهد افتاد. از این روست که انها می دانند جنگ بین ترکیه و سوریه به این راحتی ها صورت نخواهد گرفت.

ثانیا: به نظر می رسد که نیروهای شورشی توانائی پیروزی در این جنگ را ندارند یا حداقل به این زودیها نمی توانند بر حکومت غالب شوند و جنگ در داخل سوریه به جنگی فرسایشی مبدل گشته است.

بروز یک جنگ فرسایشی و بلند مدت برای کشورهای غربی که هم اینک با مشکلات عدیده ای از جمله رکود و بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند امکانپذیر نمی باشد و می توان گفت که تا حدودی بازنده این جنگ از قبل مشخص می شود.

کشورهای غربی و عربی حامی اپوزیسیون سوریه با علم به این موارد تنها راه چاره را در اتحاد اپوزیسیون سوریه یافته اند و تمامی تلاش خود را به کار بسته اند تا بتوانند یک نیروی فراگیر و یکدست از شورشیان بوجود اورند

بعد از اتحاد شورشیان و ظهور یک نیروی متحد و یکدست حامیان انها می توانند  در مناطقی که در دست شورشیان است انها را به رسمیت بشناسند و از این طریق به صورت قانونی و با کمک سازمان ملل انواع کمکهای مادی و تسلیحاتی خود را برای یکسره کردن کار جنگ به سوی انها گسیل کنند . و از طرفی با شناساندن نظام سوریه به عنوان یک یک نظام ناکارامد و نظامی که مردم خواستار ان نیستند بر عدم مشروعیت ان اصرار ورزند و از نظر سیاسی نیز فشاری بیش از حد بر ان بیاورند


                                                                                                    والسلام

                                                                                     علی فیضی-وبلاگ سیاست روز

 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:محرم الحرام , ماه محرم,تسلیت,امام حسین,امیر المومنین,امام زمان,عاشورا,اربعین, توسط علی فیضی |

   باز این چه شورش است که در خلق عالم است            باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

 

حلول ماه پیروزی خون بر شمشیر , ماه مظلومیت خاندان عصمت و طهارت , ماه تزکیه نفس شیعه , بر تمام شیعیان امیر مومنان و فرزندش سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین تسلیت عرض نموده و بر ساحت قدسی  امام عصرمان حضرت مهدی (_عج) می گوئیم ؛ اجرک الله یا صاحب الزمان فی مصیبت جدک الحسین (ع)

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.